În sectorul bancar nu se restructrează doar credite ci şi angajaţi-în
special lucrătorii de ghişeu, agenţii de vânzări, operatorii
call-center. O parte din cei aproape 5.000 de salariaţi plecaţi în acest
an vor fi înlocuţi cu ghişee automate şi roboţi telefonici.
Băncile au ajuns, în principal, spaţii de plătit rate şi facturi iar
în condiţiile în care peste 17% din totalul creditelor la nivel de
sistem sunt neperformante, tăierea costurilor a devenit o prioritate. La
începutul anului, un articol din Capital făcea bilanţul concedierilor
anunţate şi ajungea la 5.000 la principalele bănci. BCR care deţine 20%
din piaţă a anunţat deja că în primele 9 luni personalul său a scăzut cu
aproape 10% (de la 8400 la 7600, în condiţiile în care la sfârşitul lui
2008, în bancă lucrau 10.000 oameni). Sunt vizaţi în principal
operatorii de ghişeu, de call-center, agenţii de vânzări (oricum puţini
clienţi mai doresc credite). Miercuri, BCR anunţa că a investit 2
miloane de euro achiziţionând 400 de ghişee automate unde clienţii pot
plăti ratele la credite si facturi. Cum în cazul acestora, oficialii BCR
se laudă că se reduce costul unei operaţiuni de la 4 minute la ghişeul
clasic la numai 40 de secunde la cel automat, e de la sine înţeles ce se
va întâmpla cu o parte dintre casieri (BCR a introdus de asemenea
automate pentru schimbul valutar iar Multimate pentru plăţi de facturi,
transferuri, etc se găsesc şi la ING, BRD, Raiffeisen, etc). "Serviciile
de casierie sunt oricum de domeniul trecutului" spune Ionuţ Stănimir,
şeful departamentului de comunicare, insistând însă că o parte dintre
angajaţii la care banca renunţă sunt fie recalificaţi fie plasaţi în
serviciile externalizate. Ne vine greu să credem însă că un casier de 50
de ani va putea fi convertit în bancher de investiţii sau depanator de
ATM-uri.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu