Ştirile de ultimă oră, disponibile online. iti ofera ştiri interne
si externe in timp real, ştiri politice, ştiri economice, mondene,
sociale si din sport.
Şoferii care vor dori să circule în această iarnă pe autostrada
Cernavodă-Constanţa şi pe centura oraşului Constanţa vor risca să rămână
blocaţi în zăpadă. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri
Naţionale (CNADNR) nu a reuşit să încheie un contract pentru deszăpezire
pe cele două segmente.
La licitaţia organizată nu a fost depusă nici o ofertă, astfel că
reprezentanţii CNADNR au trebuit să recurgă la o „procedură de urgenţă”
prevăzută de legislaţie, adică încredinţarea directă.
Marin Dima, şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Constanţa, a declarat pentru gândul
că, după trei încercări de a încredinţa direct acest contract, nici o
firmă nu şi-a exprimat interesul de a semna contractul pentru curăţarea
de zăpadă a celor două tronsoane.
CNADNR se roagă de drumari să le încredinţeze direct un contract de 1,6 milioane euro
DRDP Constanţa va face vineri a patra şi cea din urmă încercare de a găsi o firmă pentru a-i
încredinţa direct contractul de deszăpezire pentru autostrada
Cernavodă-Constanţa şi centura Constanţei, "la pachet". Valoarea
estimată a contractului este de 7,4 milioane de lei, fără TVA (1,6
milioane euro), pentru o durată de cinci luni.
„Pentru tronsonul Cernavodă-Constanţa şi centura Constanţa mâine (vineri n.n.)
este ultima rundă, a patra, în care încercăm să găsim o firmă. Până
acum nu am primit nici o ofertă de la vreo firmă care să fie interesată
să deszăpezească tronsonul Cernavodă-Constanţa şi centura oraşului
Constanţa. Nici nu vreau să mă gândesc că nu va veni nici o firmă mâine,
la ultima rundă”, a declarat pentru gândul Marin Dima, şeful DRDP Constanţa.
În cazul în care vineri nu se va prezenta nicio firmă căreia să i se
încredinţeze direct contractul, DRDP Constanţa va fi nevoită să lucreze
în regie proprie, adică să folosească propriile utilaje pentru a curăţa
de zăpadă, în această iarnă, autostrada spre mare.
Concret, la nivelul DRDP Constanţa este vorba în total despre circa 77
de km pentru care nu au fost încheiate până în prezent contracte pentru
curăţarea de zăpadă: Cernavodă-Medgidia, Medgidia-Constanţa şi
Ovidiu-Agigea.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a estimat în acest an pentru contractele de deszăpezire un buget total de aproximativ 100 de milioane de euro, cu 40 la sută mai mare decât în sezonul 2011-2012. Aceasta
înseamnă că un kilometru de drum deszăpezit, fie el drum naţional sau
autostradă, va costa statul român 6.250 de euro, potrivit unui calcul
simplu, care ia în considerare faptul că România are aproximativ 16.000 de km de drumuri naţionale şi autostrăzi.
Aproximativ 5% dintre contractele de deszăpezire de la nivel naţional, nesemnate încă
Reprezentanţi ai CNADNR au declarat pentru gândul
că aproximativ 95% dintre contractele de deszăpezire de la nivelul
întregii reţele de drumuri şi autostrăzi au fost semnate. Valoarea lor,
rezultată după licitaţii, nu a fost făcută publică încă.
În afară de autostrada spre litoral, mai sunt şi alte tronsoane de
drumuri naţionale pentru care încă nu au fost semnate contractele de
deszăpezire.
Lista firmelor care au depus oferte la licitaţiile de deszăpezire.
De exemplu, nici la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP)
Timişoara contractele pentru deszăpezire nu au fost semnate, ca urmare a
contestaţiilor depuse de firmele de construcţii. Mai exact, procedura
de atribuire a contractelor pentru deszăpezire a fost blocată de
contestaţii depuse de unii constructori la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC). De exemplu, firma Confort SA din Timişoara a solicitat anularea
procedurii de atribuire pentru loturile 1-6 din cadrul DRDP Timişoara
şi obligarea CNADNR la modificarea documentaţiei de atribuire.
Două pagini de sancţiuni. „Daune interese” de 100.000 de euro/accident plătite de firmele de deszăpezire către CNADNR
Un posibil motiv pentru care drumarii nu sunt interesaţi de
deszăpezirea autostrăzii Cernavodă-Constanţa este legat de faptul că în
caietele de sarcini sunt prevăzute "sancţiuni pentru neîndeplinirea
culpabilă a obligaţiilor".
Documentaţia de atribuire are nu mai puţin de două pagini unde sunt
menţionate sancţiunile pe care CNADNR le poate aplica firmei care nu a
curăţat de zăpadă autostrada sau drumul naţional.
Astfel, în cazul în care firma nu îşi va respecta obligaţia de a
răspândi materiale antiderapante pentru a preveni şi combate poleiul,
gheaţa sau zăpada, firma va plăti CNADNR daune de 100.000 de euro pentru
fiecare accident de circulaţie, blocare a drumului sau derapare.
"Pentru neexecutarea obligaţiilor asumate, prestatorul are obligaţia de
a plăti achizitorului, cu titlu de daune interese, o sumă în cuantum de
100.000 de euro /eveniment, care constă în accidente de circulaţie,
blocarea părţii carosabile, coliziune în lanţ sau carambol, derapare,
aşa cum sunt definite în « Normativul privind prevenirea şi combaterea
înzăpezirii drumurilor publice » plătibili la cursul comunicat de BNR în
ziua lucrătoare premergătoare datei facturării acestor daune interese
de către achizitor", se arată în documentaţia de atribuire.
De asemenea, în cazul în care firma care a câştigat contractul de
deszăpezire nu va asigura “patrularea cu utilaje pentru informarea
stării drumurilor sau pentru prevenirea înzăpezirii în timpul ninsorilor
liniştite sau al viscolelor slabe” va plăti CNADNR daune de 100.000 de
euro per eveniment.
Firmele de deszăpezire se roagă la divinitate pentru o iarnă uşoară. “Ferească sfântul şi Dumnezeu”
Vasile Florea, administrator Florconstruct SRL, firmă care are un
contract pentru deszăpezirea drumurilor din zona Câmpulung Moldovenesc,
spune că utilajele şi oamenii lui sunt „pe poziţii”, adăugând că speră
la o iarnă uşoară, care să nu le facă probleme la curăţarea de zăpadă a
drumurilor.
Firma sa a obţinut prin negociere un contract cu CNADNR în valoare de
1,98 milioane lei, pe două luni, cu “posibilitate de prelungire”.
“În proporţie de 90% utilajele şi oamenii noştri sunt pe poziţii. Circa
60% din cantitatea de sare a fost adusă. Este o zonă foarte dificilă,
Tihuţa, Câmpulung, Vatra Dornei. Sper să nu avem probleme. Dacă fereşte
sfântul şi Dumnezeu sper să nu avem o cantitate mare de zăpadă şi vântul
să nu ne facă mari probleme în aceste zone dificile”, a declarat pentru
gândul Vasile Florea.
La sfârşitul lunii octombrie, ministrul Transporturilor, Ovidiu
Silaghi, îl asigura pe premierul Victor Ponta, în cadrul unei
videoconferinţe cu prefecţii, că "noi cu pregătirea pentru iarnă suntem
în grafic".
El a arătat atunci că numărul de utilaje de deszăpezire "prevăzute" a crescut de la 2.360 anul trecut, la 2.996 în acest an.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu